Domen!

Jag har eurythema multiforme, en allergisk reaktion på herpesvirus....att jag alltid eller oftast får det den här sidan av året kan bero på att man gått länge med småinfektioner i kroppen och ihop med lite stress så bryter dessa utslag ut. Så nu skall jag få medicin som på nått sånt skall baka in h-viruset långt in i cellen så att jag inte får några herpesutbrott för om jag inte får herpes så få jag inge multiforme.typ ...
Allergi medicinen är triangelbelagd om de hade fortsatt med den typ av markering...så jag får tänka mig för när jag tar den....jag är ju inte den piggaste bilföraren i stan så...
Medicinen mot h-viruset är svindyr, 750:- för en ask som håller i en månad....klart jag vet att det kan finnas dyrare medicin och vårt system är kanon med högkostnadsskydd..men jag som nästan bara köper huvudvärkstabletter tycker att det är ganska mycket..
Läkaren tyckte det var en ganska god idé att stanna hemma denna vecka så behövde jag längre var det bara att ringa, hon skulle godkänna en sjukskrivning men det hoppas jag inteatt jag kommer behöva...jag tänker prova iallafall att gå till jobbet nästa vecka men känns det inte bra tänker jag lyssna på kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0